I det 39:e avsnittet av podden Träningsglädje TALKS pratar jag bloggbusiness och, framförallt, om ett gäng avgörande faktorer som kommer göra skillnad för din blogg.
I podden nämner jag en del bloggar och blogginlägg, här kan du läsa mer:
> Underbara Clara om bloggdöden
> Mina träningstajts – ett exempel på “sticky community”
> Fashionablefit – ett exempel på en “if you want your blog to be your business, treat your blog as a business”
> 10 things Darren wished he knew about blogging
> Sponsorships (tips nummer 2 i inlägget)
Träningsglädje TALKS är sponsrad av den smarta appen Readly. Med Readly kan du läsa tidningar och böcker i din läsplatta eller smartphone. Många personer som jag pratat med appen om har tyckt att den verkat smart, sedan när de verkligen testat den har jag fått sms om att Readly är en av de bästa apparna de typ testat. Ja, jag vet – svarar jag då. För det vet jag ju. Här kan du testa Readly gratis.
[insert][/insert]
6 kommentarer
tack för ditt svar Sara. 🙂
Madelaine: en blogg leder ofta till en annan… 🙂 jag “skummar” ofta igenom bloggar, använder Feedly som verktyg och det är sjukt bra – kan enkelt kolla bloggar i telefonen då också. när jag märker att jag inte brytt mig om en blogg på ett tag, dvs att jag bara bläddrat förbi den och knappt ens orkar läsa rubriken, ja då tar jag bort min prenumeration på den. så mitt bloggflöde är ganska dynamiskt. jag vet inte hur många som är i flödet, ibland har jag jättemycket fotobloggar i det och ibland jättemycket mat. men det är någonstans mellan 80-120 kanske? det är svårt att uppskatta tiden men jag lägger nog mest tid på min egen blogg, så jag bryter mot den där framgångsregeln jag nämner i podden.
Jag fattar inte hur du hittar alla bloggar?
Jag tycker det är imponerande.
Det verkar som du läser många, hur mycket tid lägger du på att läsa bloggar?
Nyfiken bara 😉
Marja: 🙂
Vad roligt, tack för tips! Ska både lyssna och läsa 🙂