Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Influencervärlden får ta och lugna sig lite!

  • 22 december, 2019
  • 11 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Jag önskar mig några saker som är svåra att slå in. Som att lära mig flugfiska och burka på riktigt med skotern. Som mer tid med mina vänner och mer ro i själen.

Men jag önskar mig också en influencervärld som måste ta och lugna sig lite. Det finns så många tomma ord och löften.

Efter att jag publicerat detta inlägg – som du inte ens läst hela av än – så scrollade jag två andra liknande inlägg från Trendenser och Krickelin och jag tycker att deras ord, men också kommentarerna, ger ytterligare funderingar.

Mina top 9 på instagram innehåller bilder på mig i baddräkt och bilder på mig och min kille. Kärlek är fint så de bilderna gillar jag. Men att baddräktsbilder ska vara en sådan likeraket gör mig lite trött.

(Mitt instakonto finns här om du missat det!)

Jag spelar spelet och postar dem dels för att jag fattar att de kommer gå bra på Instagram, men också för att jämna ut baddräktsbilderna som dominerar flödet. Försöker få in mångfald i kroppsstorlekar och sådär. Så det är ju ändå något bra trots att det är ytterst tveksamt.

Ingen vill vara en influencer trots att influencer fan är det finaste man kan vara. Tänk att få ha priviliegiet att påverka så många, oavsett om det är 1000, 10 000 eller 100 000 andra människor. Ändå är influencer som ord och begrepp så skamfilat. Jag önskar att både influencers och företag som jobbar med influencers ska bete sig bättre! Vara lite mer kärna.

Jag ser fram emot att Instagram döljer antal likes som bilder får. Jag tror att det kommer gynna oss alla. Skälet till varför mycket av den digitala affären för influencers hamnat på Instagram är för att det varit enkelt att räkna. Men det har också varit enkelt att köpa sig till siffror. Människor är lata och det gäller även i affärssammanhang. Visst vet byråer och marknadschefer att det går att köpa sig till följare så att det ser snyggt ut i en pitch men ingen har riktigt tid att följa upp det där.

Mycket av influencerrapporteringen handlar om unga personer. Jag inser allt tydligare att jag är äldre. Och jag fattar ärligt talat inte varför fler företag inser det geniala att vilja nå en lite mer köpstark målgrupp. Alla vill ju sälja sina grejer!

För några år sedan kritiserade jag ett stort sportföretag som börjar på N och slutar på ike för deras tydliga skifte i hur de såg på sin målgrupp. Deras plagg skulle bara placeras på unga människor. Unga som i knappt fyllda 25. Fler företag har följt efter och det fascinerar mig.

Jag har aldrig haft så god ekonomi som nu och jag är 38 år och blir ärligt talat inte superinspirerad av plagg som sitter på någon som är 23. Jag kommer förmodligen ha ännu bättre ekonomi när jag fyllt 40. Ja du kan nog lista ut resten!

Sara Rönne snöskoter Polaris Pro RMK 800

En av de mest köpstarka grupperna i samhället är personer 55 år och uppåt. De har aldrig haft det så bra ställt som nu (som grupp) och aldrig heller varit så friska. Insikten verkar inte ha nått fram på allvar till de som styr marknadsföringen.

Ju äldre vi blir desto klokare blir vi också. Ställer högre krav. Tar inte så mycket skit. Väljer bort och väljer till. Jag märker det hos dig som läser. Och jag gillar det.

Erika Kits Göleviks uppror Träningsrevolution satte hälsobranschen i gungning under året och jag önskar mig en fortsättning på det tåget. Jag kommer definitivt att ta täten i en av vagnarna. ”Här kommer jag och tar plats” tänker jag varje gång jag sätter mig bakom ratten på min bil som verkligen är ett statement på alla sätt. Mer sådant i paketen under granen tack!

För övrigt släpptes det senaste avsnittet av Husky idag och jag är med och trendspanar tillsammans med Jessica Clarén och Jens Assur. Lyssna!

Just kombon Sara och Jessica blir det mer av under 2020. Spetsa öronen redan den 1 januari. Då vill vi brisera som en av de bättre nyårskaramellerna. Siktet är högt ställt både vad gäller den saken och hela året. Jag fick lite jävlar anamma bara av att skriva det här.

Älskar för övrigt svordomar. Mer sådant till 2020 också!

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Relaterade ämnen
  • influencers
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Livet i Hälsingland

Landar för jul ♥️

  • 21 december, 2019
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet i Hälsingland

Min jul. Från lera till guld!

  • 25 december, 2019
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
Kallbad
Läs mer
  • Livet med mera

Vad är (grejen med) Wild Saunas?

  • 2 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

En tyst påminnelse om att tiden går, och relationer förändras

  • 1 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Bröllopsfesten på Jacy’z i Göteborg

  • 28 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Manifestera våren

  • 21 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Människor avskyr verkligen detta

  • 10 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Dagarna som gått & dagarna som kommer

  • 6 april, 2025
11 kommentarer
  1. Hanna skriver:
    24 december, 2019 kl. 09:42

    Men eller hur! Jag är inte så intresserad av vad tjugoåringar har på sig etc. Med 35 känner jag ofta helt enkelt att jag inte befinner mig i den fasen de är i. Däremot inspireras jag gärna av influensers i 30- och 40års åldern.

    Svara
    1. Sara skriver:
      25 december, 2019 kl. 22:03

      samma här!

      Svara
  2. Helena skriver:
    23 december, 2019 kl. 22:25

    Yes! Like på ta plats statement, köpstarka +25 (elr kanske +40?!), tid m goda vänner & familj , kul på jobbet, ro i själen + svordomar emellanåt och att fånga äventyret – både det lilla o stora – härligt!! You go girl?? Inspiration!

    Svara
    1. Sara skriver:
      24 december, 2019 kl. 00:22

      heja heja!

      Svara
  3. Jennie skriver:
    23 december, 2019 kl. 12:01

    Bra och bra och bra! Välskrivet och viktigt!

    Svara
    1. Sara skriver:
      23 december, 2019 kl. 14:32

      tack!!

      Svara
  4. Ulrica skriver:
    23 december, 2019 kl. 08:25

    Mycket bra inlägg!!
    Just det där med köpstarka läsare är något jag lyfter fram när jag får frågan om samarbeten, så att du skrev om det känns som ytterligare en bekräftelse på att fler tänker som jag – att vi “äldre” bloggare/influencers har ett inflytande som företagen verkar glömma bort. Skönt att läsa dina funderingar!!

    Svara
    1. Sara skriver:
      23 december, 2019 kl. 14:32

      Tack Ulrica!!

      Svara
  5. Jessica skriver:
    22 december, 2019 kl. 23:00

    … blev så jävla pepp att jag glömde skriva DEJ också!

    Svara
    1. Sara skriver:
      23 december, 2019 kl. 14:32

      PUSS

      Svara
  6. Jessica skriver:
    22 december, 2019 kl. 23:00

    JAG ÄLSKAR DET HÄR!

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA