Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Tre trender i tiden

  • 5 januari, 2015
  • 16 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Vad har hänt med juicetrenden? Förra året var den enorm och infiltrerade alla bloggar men nu är det knappt någon som juicar. Eller så har det blivit så pass vanligt att det inte platsar i var och varannat blogginlägg? Jag inväntar fortfarande fler superjuicer i butikshyllorna, framförallt i kioskerna. Lite som detta.

Det fina med Soul Cycle i NYC var att man inte behövde ett gymkort. Man köpte plats på nätet bara, och betalade för de klasser man gick på. Be.Core på Kommendörsgatan i Stockholm funkar på samma sätt: köp så många klasser du vill. Smidigare än ett klippkort. Jag väntar på att fler övergår till samma koncept.

Jag noterar träningstrenden bland unga bloggare och hur e-handelstjänsterna jobbar med content. Såväl Nelly som Gina Tricot använder sig av bloggare för att kicka igång försäljningen 2015. “Bloggare är de nya rockstjärnorna” summerade en deltagare på en föreläsning om bloggare och påverkan, som jag höll i höstas. Det här området är superspännande och jag ser fram emot vad mer som händer detta år!

Har du noterat några trender (eller frånvaro av trender) under de första dagarna av 2015? Eller kanske några andra tecken i tiden? Jag tycker förresten att Jessica Gedin alltid spanar fantastiskt bra i P1:s Spanarna, nu senast i fredags (podtips!).

[insert]craft sportswear runlimitless sara rönne[/insert]

Min kampanj för Craft Sportswear förra våren. Inte en del av contenttrenden eftersom jag var med som vanlig person och inte nödvändigtvis som bloggare. Men det gjorde kampanjen lite roligare ändå: den innehöll riktiga löpare av olika slag och bakgrund.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Relaterade ämnen
  • 2015
  • trender
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Löpning

Riddarfjärden runt

  • 4 januari, 2015
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet med mera

Marmot retro trucker hat

  • 6 januari, 2015
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
Kallbad
Läs mer
  • Livet med mera

Vad är (grejen med) Wild Saunas?

  • 2 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

En tyst påminnelse om att tiden går, och relationer förändras

  • 1 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Bröllopsfesten på Jacy’z i Göteborg

  • 28 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Manifestera våren

  • 21 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Människor avskyr verkligen detta

  • 10 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Dagarna som gått & dagarna som kommer

  • 6 april, 2025
16 kommentarer
  1. Pingback: Den oretuscherade versionen - Träningsglädje
  2. Bucket Life skriver:
    6 januari, 2015 kl. 15:05

    Älskar spaningar generellt och dina i synnerhet 🙂
    Jag tror att 2015-16 är åren då vi verkligen tvingas fatta och vidta åtgärder kring hur vi lever globalt. Miljö- & klimatproblemen blir för svåra att blunda för.
    Jag tror också vi kommer renodla hur vi surfar o beter oss digitalt-socialt – kanske med följden att tex Facebook tappar en del användare.

    Svara
  3. Sara skriver:
    6 januari, 2015 kl. 14:47

    Nellie: intressant! tycker att det har varit fascinerande med hela den här mattrenden – vi ska äta hälsosammare men kollar bakprogram på TV som aldrig förr 🙂

    Sandra: aaah nu förstårjag hur du menar!

    Magnus: saknar dina trendspaningsblogginlägg, men bra du tog tag i saken här istället!! rätt gissat på bilden. och framförallt intressanta spaningar: hemmagymmet är det nya statusrummet tar jag framförallt fasta på!!

    Svara
  4. Magnus skriver:
    6 januari, 2015 kl. 10:15

    Alltid spännande att läsa Sara! Snygg bild för övrigt- det liknar Haga i Gbg, rätt? Som relativt nybliven pappa så vrids perspektivet lite åt det hållet för min del. Jag tror på större tillgänglighet och mervärden för familjer på gymmen, från de yngsta till de äldsta i familjen. Jag tror också vi kommer se koncept då familjen får träna ihop, både som gruppträning och i konstellationer med PTs.

    Medialt bara ökar intresset för stora idrottspersonligheter som i mästarnas mästare, i huvudet på Gunde Svahn och det stora äventyret på 4an. Jag tror just mixen av nostalgi, prestation och person kommer fortsätta växa. Kanske kommer detta ta nya former under 2015?

    Jag tror till sist att hemmagymmen kommer bli de nya trendrummet hemma, hemmabiosystemet åker ut till fördel för uppradade kettlebells, medicinbollar i läder och chinräcken i garaget. Vi kommer se många källar och garagegym på instagram. Varför inte kombo med en espressomaskin och en cykelmeckarhörna med retroaffischer från your de france från 60talet? Vi mixar träning, inredning och kost/träningsfilosofi i samma rum, hemma i hemmet.

    🙂

    Svara
  5. Sandra skriver:
    6 januari, 2015 kl. 10:05

    Sara, jo det har jag förstått 😉 men trenden som jag sett är mer att andra i mitt sociala flöde som undrar hur man på bästa sätt använder aktivitetsarmbandet.

    Svara
  6. Nellie skriver:
    6 januari, 2015 kl. 04:39

    Jag har noterat att potatisen har fått revansch, från att ha varit bannlyst. Likaså kanelbullen och andra vetemjöl-bakverk. Det ligger lite i linje med att inte vara så hård/strikt mot sig själv, vi ska leva lite också. Att vara hälsosam börjar bli mer och mer ett helhetstänk och mindre kopplat till att en ska se ut på ett visst sätt eller prestera på en viss nivå. Jag hoppas att det verkligen är så och inte bara är önsketänkande . 🙂 Kram

    Svara
  7. Sara skriver:
    5 januari, 2015 kl. 22:20

    Malin & Emma S: jag gillar den trenden – i alla fall om det blir action på den och inte bara tomma ord. då är den bra!!

    Sandra: det har man på sig hela tiden så att man ser hur mycket man rör på sig i vardagen. 🙂

    Svara
  8. Sandra skriver:
    5 januari, 2015 kl. 21:37

    Har noterat hur många som verkar fått årets julklapp “aktivitetsarmband” och nu undrar hur, var och när det bör användas. Ser också mycket yoga i sociala medier och kanske hänger det ihop med det som nämnts i tidigare kommentarer, att ta hand om sigen själv inifrån och ut. Dessutom verkar det vara mycket vegetarisk mat på mångas tallrikar. Ett par trender jag noterat de senaste dagarna 🙂

    Svara
  9. EmmaS skriver:
    5 januari, 2015 kl. 21:15

    “Compassion är det nya mindfulness”, hörde jag någon säga häromdagen. Fast i själva verket kompletterar de förstås varandra… Jag tror också att det blir mycket “compassion” i år, även om vi saknar ett bra svenskt begrepp (“medkänsla” är inte riktigt samma sak och “medlidande” låter helt fel på svenska).

    Svara
  10. Malin skriver:
    5 januari, 2015 kl. 20:18

    Är inne på samma trend som nån nämnt i en kommentar tidigare (tolkar den så iallafall), att man ska ta hand om sig själv, inifrån & ut. Vara snäll med sig själv helt enkelt, oftast är man ju sin största kritiker och glömmer bl.a. att uppskatta allt bra man gjort och rusar direkt in i nästa utmaning. Snällhet mot mig 🙂

    Svara
  11. Sara skriver:
    5 januari, 2015 kl. 18:08

    Kari: fniss!!

    Paula: ja, lite får man räkna med såhär i hälsans tidsålder men ingen superboom som förra året väl?

    Maria: åh, utveckla! vill höra mer om hur du tänker!!

    Ursula: yes, I totally agree!!!!

    Jess: ja, kanske är alla utomhus och tränar? 😉

    Svara
  12. Jess skriver:
    5 januari, 2015 kl. 17:52

    Jag inväntar den stora invasionen av folk på gymmet, siar att den slår till på måndag nästa vecka, denna vecka ses nog fortfarande som semester 😉 Men jag har också tänkt på att många företag skapar samarbete med bloggerskor.

    Svara
  13. Ursula skriver:
    5 januari, 2015 kl. 16:22

    I hadn’t noticed the trend about juicing until you said that and I went back to check my feeds. So true. I also see a lot of “why I hate resolutions” posts.

    Svara
  14. Maria E skriver:
    5 januari, 2015 kl. 16:11

    Självmedkänsla tror jag kommer bli stort! (Eller så är det redan det och jag är sen på bollen…)

    Svara
  15. Paula skriver:
    5 januari, 2015 kl. 14:39

    Jag tycker att det är juice lite överallt både på instagram och i bloggvärlden faktiskt!

    Svara
  16. Kari skriver:
    5 januari, 2015 kl. 12:05

    Istället för att spana trender så äter jag nöjt en bulle till. Rockstjärna, minsann!

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA