Jag gillar att sport är en tydlig trend inom mode just nu. Och tvärtom. Women’s Health modechef Sofia Hedström har noterat knäskydd på Karl Lagerfelds modeller på catwalken – och i Casalls senaste kampanj för dessa träningstights frontar man med bilder på “every day life“, fast i just träningstights. Dessutom har man värvat Stockholms mesta it-tjejer till sin Casall Sculpture Army vilket är ett tecken i tiden.
Man brukar ju säga att just när det är OS-år så blir det ett uppsving för sport inom mode, men nog märks det lite extra just nu. Hälsotrenden vinner mark och det här som jag skrev om 2010 känns rätt så avlägset. Visst finns det fortfarande en dos av choklad, rödvin och flådiga middagar i sociala medier – men också mycket mer sallader, powerwalks och saker med fokus på hälsa.
Bilder lånade från Casall
3 kommentarer
Så kul med lite sportmode. Äntligen känns jag lite rätt på jobbet.
Agnes: absolut, visst är det så. balans i sociala medieflödet är det bästa.
Hej! jag tycker din blogg är jättebra!
dock tycker inte jag att det alltid är hälsa att lägga upp bilder på sallader och powerwalks på sociala medier, snarare tvärtom.. det kan skapa en enorm hälsohets som blir jättejobbig.