Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Kari Traa riskerar varumärket

  • 25 oktober, 2012
  • 12 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Läser i Dagens Media om att Karii Traa ska släppa ut ett får klätt i ull (mer än sitt eget) i stan – som ska “jagas” så att man kan fota sig själv med det och lägga upp bild och hashtag i sociala medier.

Vilken. Jäkla. Risk!

Jag fattar vad man vill åt. Man vill ha en snackis likt den BMW Mini gjorde när man skulle hitta en Mini Cooper i Stockholm och tagga den. Det är bara det att det är skillnad på ett får och en bil. Man skriver i artikeln på Dagens Media att fåret har tillgång till mat och vatten. Men ett får som jagas i stan? Det är en enorm risk för Kari Traas varumärke. Artikeln i Dagens Media har en del negativa kommentarer och med detta inlägg kommer ännu ett. I övrigt tycker jag att Kari Traa har snygga bilder på sin hemsida som man blir glad av men nu tycker jag att Kari Traa lämnar en besk tråkig känsla i kroppen.

Det här är det Kari Traa som jag gillar. Inte får i stan.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Löpning

Heja heja!

  • 24 oktober, 2012
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet med mera

Nyttig glass

  • 25 oktober, 2012
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
Kallbad
Läs mer
  • Livet med mera

Vad är (grejen med) Wild Saunas?

  • 2 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

En tyst påminnelse om att tiden går, och relationer förändras

  • 1 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Bröllopsfesten på Jacy’z i Göteborg

  • 28 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Manifestera våren

  • 21 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Människor avskyr verkligen detta

  • 10 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Dagarna som gått & dagarna som kommer

  • 6 april, 2025
12 kommentarer
  1. Suzan skriver:
    26 oktober, 2012 kl. 12:15

    Jag tycker detta är fruktansvärt och det går emot mina principer, nu är fåret med en skötare och springer inte löst på stan men jag är övertygad om att det inte mår bra av att åka runt i landet och förlöjligas på det här sättet. Jag har själv tipsat om tävlingen innan den kom ut i tron om att det handlade om ett plastfår eller en staty, jag har även haft kontakt KT ang framtida tävlingar på bloggen men kommer nu avbryta det samt ta bort de inlägg med länkningar på min sida. Blir jätteilla berörd och väldigt ledsen över detta.

    Svara
  2. Petra Axlund Stegman skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 23:40

    Helt sinnersjukt! Rena rama djurplågeriet! Någon djurrättsförening kommer förmodligen reagera rätt starkt.

    All reklam är INTE bra reklam.

    Svara
  3. mammaspring skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 22:15

    Kari Traa borde byta marknadsföringsbyrå!

    Svara
  4. anneliten skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 21:26

    Men va? Om jag hade varit reklam-makare hade jag placerat ut Kari Traa herself på olika platser. Med ledtrådar och samma upplägg i övrigt. Det hade varit mycket roligare tycker jag.

    Svara
  5. Malin skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 20:05

    Nej fy! Man tappar ju hakan! Och jag som just klickat hem grejer från Kari Traa på Campadre (för jag gillar verkligen kläderna, de passar en långskånk som mig). Hmm… Bitter eftersmak.

    Svara
  6. Hanna skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 19:25

    Tillägg: På deras facebooksida lägger folk upp bilder på sig själva med fåret. Vissa är verkligen smaklösa och på gränsen till djurplågeri. 🙁 Hur tänker folk? Är de så (ursäkta uttrycket) kåta på kläder för 10 000 kronor att de tappar sansen totalt???

    Svara
  7. Hanna skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 19:21

    Jag har också reagerat på kampanjen, som verkar ha pågått hela veckan. På facebook lägger de ut ledtrådar varje dag om var fåret befinner sig, sedan får folk försöka hitta det. Som jag har förstått det så jagas inte fåret i den bemärkelsen, utan det är hela tiden på samma ställe (dock olika ställen varje dag), och sedan är det upp till folk att vara först med att hitta det. Tycker hela grejen är sjuk. Älskar Kari Traas kläder, men det här känns inte ok..

    Svara
  8. Maria skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 18:52

    Uppenbarligen har Kari gjort en enorm felbedömning här. Vet hon inte hur mycket svenskarna vurmar om djur? Det hade varit mer poltiskt korrekt i Sverige att släppa ut en bebis i blöjor i oktober-kylan. Denna kampanj kommer ej genomföras, tror jag.

    Svara
  9. Sanna skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 18:22

    Oj oj! Det här låter horribelt! Tänk när djurens rätt får reda på detta!

    Svara
  10. nipe skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 17:36

    Ojdå. Där kan man lugnt påstå att några inte riktigt tänkte färdigt på idén innan take-off. Man upphär aldrig att förvånas.

    Svara
  11. erika skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 16:42

    Det låter HELT befängt! Stackars får!!

    Svara
  12. Anna skriver:
    25 oktober, 2012 kl. 15:44

    Allt som oftast undrar jag “hur tänkte de nu” när jag hör och ser kampanjer. Vem låter den kreativa byrån löpa amok så totalt? Vem har tagit beslut om en kampanj som är tydligt utan verklighetsförankring? Finns det inga vettiga människor kvar i byråvärlden längre? Var tog erfarenheten vägen?
    Så tänker jag, en ganska luttrad och erfaren produktchef/ex byråanställd.

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA