Det har precis gått ut ett pressmeddelande om att bloggare tillsammans med Kellogg’s designar t-shirts som säljs till förmån för Rosa Bandet. En ny bloggdesign släpps den 8:e varje månad hela året. Plaggen finns att köpa bl.a. på NK och på nätet och kostar 399 kronor. Allt överskott (239 kr per t-shirt) doneras till Cancerfonden. Pernilla Wahlgren är den första bloggdesignen som släpps – men under året kommer du också kunna se en Träningsglädjedesign!
Den 8:e är medvetet utvalt. Bara 35% av svenska kvinnor undersöker sina bröst en gång i månaden, visar en ny nationell undersökning från YouGov genomförd under september månad. Detta trots att det är ett viktigt komplement för att förebygga bröstcancer. Nu startar Kellogg’s Special K, till förmån för Rosa Bandet, en nationell kampanj för att göra den 8:e varje månad till en bröstdag. Som en del av kampanjen lanserar Kellogg’s Special K en gratis svensk ”bröstapp” (här hittar du appen på itunes och för android) som påminner kvinnor att undersöka brösten och ger instruktioner om hur man genomför en självundersökning.
Till min cykelklass på Rosa Dygnet finns det 1 plats kvar. Hugg den snabbt!
4 kommentarer
Vad kul 😀
Vad kul!!! Ser också fram emot den!
Skoj samarbete. Grattis!
Men vad skoj! Ser fram emot träningsglädjedesignen :).