Jag åt frukost med Helly Hansen imorse och fick klämma på varma jackor. På lunchen kilade jag förbi ett annat pressevent och kikade lite på varma vinterkängor. Just “varma vinterkängor” är den sökfras som gör att flest läsare kommer till den här bloggen med undantag av alla sökfraser som handlar om det här bloggnamnet eller mitt eget namn. Rubriken “varma vinterkläder” är det nog färre som söker på – “varma vinterjackor” hade varit bättre. Hur många som söker på olika saker kan man enkelt se via Googles olika tjänster – om man vill sökoptimera sina rubriker (som jag var inne lite på i den där podcasten du hittar i högerspalt).
Helly Hansen lanserar en damkollektion under namnet Odin som är deras värstingserie och som hårdtestats av 100 mountainguider “på riktigt”. Det finns en hel del storytelling bakom Helly Hansen vilket gör deras produkter ganska spännande. Sorel har ljuvliga vinterkängor – om man nu kan beskriva kängor som ljuvliga – som ser otroligt varma och sköna ut. Mina egna Sorelstövlar är i Halmstad, så det är ju himla tur att det inte är alltför kallt i Bruksvallarna ändå.
8 kommentarer
Fummelfot: det är ingen damkollektion – utan man har lagt till dam utöver den herrkollektion som funnits.
En stilla undran – hur kommer det sig att Helly Hansen väljer att ha en manligt gudanamn (Odin) på sin damkollektion – när det finns en uppsjö av kvinnliga asagudar att ta av?
Lite svårt att se rättvisande bilder på kängorna, men de är coola det vet jag 🙂 Det är sjukt intressant med sökoptimering! Jag får massor av träffar på “ketchup addiction”
Jag försöker tänka ganska mycket seo med min blogg om än inte alltid. Rätt ofta får en rolig rubrik gå före en optimerad. En vanlig sökning som gjorts innan man hamnar hos mig är ‘naken tjej med katt’. Huh? Risken är att besökaren blir hemskt besviken.
Jessica: ja visst var de balla!
Gillade de långa stövlarna!
LL: Skorna är från Sorel och nä, tror det är fuskpäls
Snygga stövlar men det är väl inte riktig päls Helly Hansen kör med?