Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Holistic

  • 7 november, 2011
  • 10 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Jag är inte sponsrad av Holistic – men av olika anledningar har många av deras produkter hamnat i mina köksskåp ändå. Ofta är det via goodiebags på event, till exempel på vårt träningsevent till förmån för bröstcancerforskningen eller nu senast på The Convention där alla presentatörer fick en påse från Holistic att ta med sig hem. Inget som är specifikt riktat mot just mig personligen alltså – jag har bara varit på rätt plats vid rätt tillfälle.

Holistic har starkt profilerat sig mot personer som är intresserad av tränings och hälsa. Jag jämför med andra aktörer på marknaden, typ Superfruit eller Go for Life. Jag har haft kontakt med Go for Life tidigare och de har också funnits med i goodie bags som jag delat ut till bloggläsare, men närvaron går inte att jämföra med Holistic.

Och det där är himla intressant när jag låter det snurra några varv i huvudet. Det finns verkligen alla möjligheter för de som vill profilera sig mot den målgrupp som utgörs av dig och mig och många andra som är intresserade av träning och hälsa. Och det finns verkligen, verkligen alla chanser för typ alla aktörer inom träning och hälsa att profilera sig på Facebook. Jag är fan på rätt många sidor – men otroligt få ger mig som “fan” något egentligt värde.

Ta ett gym till exempel, eller en producent av en produkt som hjälper tränande att bli bättre på något. På dessa företag jobbar folk som är experter på något område, t.ex. personliga tränare, dietister eller vad som helst. Och dessa företags kunder – vad vill de? Jo, de vill ju träna och äta för att bli hälsosammare/starkare/snyggare/snabbare/få mindre ont eller ditten och datten. Vad kommunicerar oftast dessa företag på Facebook? Man önskar trevlig helg, ställer kanske någon fråga då och då och man har en lite lätt trevlig mysstämning på sin fan page där man ibland berättar om några kampanjer och så vidare.

Fokusera istället på att ge sina fans värde i form av den kunskap som experterna på företaget faktiskt besitter. Varför ger Elixia, Sportlife och andra gymkedjor på Facebook inte hard facts och tips på bra övningar eller faktisk kunskap? Varför påminner man inte oss som tränar på deras gym om viktiga grejer som alla som tränar bör veta om, t.ex. om det vikten av uppvärmning, om övningar man lätt gör fel på och så vidare. Varför berättar inte företagen som på något sätt säljer superfoodiga saker varför vi ska äta just det ena och det andra och vad det tillför oss?

Det hade kunnat vara så mycket bättre – som företag har man så mycket intressant att berätta som man förmodligen inte vet om! En fan page är ingen plats för enbart kampanjer. En fan page är en plats för dialog med sina kunder där man skapar och vinner på bra kundrelationer. Resultatet av en Facebookstrategi där man som företag delar med sig av reellt värde tillsammans med trevligheter hade skapat ett helt annan typ av intresse – tror jag.

Ett exempel på en rätt så bra fan page är Kung Markatta. Man delar ut gratisprodukter och delar med sig av recept. Man är snabb på att svara på kommentarer och det syns att man har engagerade fans. Jag vet ingenting om Kung Markattas övriga kommunikationsstrategi, men som den person jag är hade jag gärna velat se lite mer information om varför det är så viktigt med just den ekologiska aspekten (den nämns väldigt lite) och vad olika produkter tillför (det nämns väldigt lite) oss. Men kanske vill inte Kung Markatta fokusera på hur ekologiska val gör skillnad och kanske ser man sig inte som ett superfoodföretag. Och då agerar Kung Markatta alldeles förträffligt korrekt utifrån den strategi man lagt.

För att knyta ihop den här säcken som har Holistic som rubrik så vill jag återigen tipsa om mullbär (mina kommer från Holistic och jag fick dem i helgen och på en träningsträff för ett tag sedan). Himla gott alltså. De ska minska sötsug sägs det. Jag fattar inte riktigt hur eller varför – mullbäret i sig är ju sött! Ett sådant svar hade jag gärna fått på någon fan page, tillsammans med info om diverse andra grejer man går och undrar över och där svaren v e r k l i g e n finns hos företag som driver fan pages – men som man aldrig förmedlar.

En kul och annorlunda fruktsallad blev det igår: päron, kiwi, mullbär, mandlar, hasselnötter, pistagenötter, gojibär och pumpakärnor. På det en blandning av kesella och kesella vanilj.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Löpning

Error!

  • 7 november, 2011
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet med mera
  • Löpning

Vilka skor springer Geoffrey Mutai i?

  • 7 november, 2011
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Sommarplanerna

  • 7 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

The Norrmans Castle i Genarp – en recension

  • 3 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Champagne

  • 2 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Chablis

  • 1 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Mosel

  • 27 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Roadtrip bland vingårdar – och att planera den

  • 21 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
10 kommentarer
  1. Malin skriver:
    9 november, 2011 kl. 09:44

    @Catrin; Tänk på att Holistics protein är inte sötat med vare sig socker eller sötningsmedel, dessutom är vassleproteinet lite “klibbigt” i sig vilket kan göra det svårt att blanda ut.

    Är man van vid andra proteiner som oftast innehåller sött så får man tänka på att socker och sötningsmedel gör att proteinet blir väldigt lätt att blanda ut.

    Sen tillsätts det ofta andra ämnen för att proteinet ska bli lätt att blanda ut… ämnen som Holistic inte har i sitt protein heller.

    Jag ser det väldigt positivt att det är en relativt naturligt produkt!

    Svara
  2. Christer Barregren skriver:
    8 november, 2011 kl. 16:52

    Hej, Sara!

    Tänk att jag bytte ut din föreläsning mot hot yoga med Monika. Det kommer jag att få ångra länge… eller inte så länge iofs eftersom jag hörde hela din föreläsning som podcast. Fast det hade ju varit kul att se dig lajv också 🙂

    Varför mullbär motverkar sötsug vet jag inte, bara att det helt enkelt verkar vara så. Vetenskapligt och bra, eller hur? Det finns en hel del information som säger att mullbär minskar boldsockerhalten i blodet, kanske är det där som förklaringen ligger…

    Men du kan ställa frågor om du vill. Visserligen är vi ett grosisstföretag men vi försöker ha bra dialog med slutkunderna ändå. På varje produktsida finns det möjlighet att ställa kommentarer och frågor: http://holistic.se/produkter/ och sedan en tid tillbaka har vi en facebook-sida också: http://www.facebook.com/pages/Holistic-Sverige-AB/181147611928931?sk=wall

    Det var synd att Cathrin som skrev en kommentar inte gillade proteinet. Vi är – eller var i alla fall under en lång tid – ensamma om att ha protein utan vare sig socker eller sötningsmedel eller andra konstiga kemiska tillsatser för att få en så ren produkt som möjligt och därför smakar den inte särskilt gott om man bara blandar den i vatten.

    Men å andra sidan har vi ju en fantastisk fin smodifolder så det är bara att mixa på efter egen smak: http://holistic.se/smodisar/
    🙂

    Svara
  3. em skriver:
    8 november, 2011 kl. 09:03

    Bra inlägg som alltid!
    Du driver lätt sveriges klokaste träningsblogg!

    Jag stör mig också på myset, inte otippat va *haha*!
    Antar att det är för att de är så jävla skrajja att någon ska bli bortskrämnd av att det blir för “hårt”…

    Sen är jag otroligt less på alla dessa jäkla vattenflaskor med tryckt reklam på som delas ut i tid och otid som “tack”. Mer förläpmande än tack till slut!

    Svara
  4. Karin skriver:
    8 november, 2011 kl. 07:16

    Färgstarkt och gott!

    Svara
  5. foraldrafitness skriver:
    7 november, 2011 kl. 22:46

    Jag reagerar också på “myset” på fb-sidorna, det är trevlig helg och hur helgen har varit. Min fb-sida ska ge mina fans ett mervärde, tänkvärt inlägg, som vanligt!

    Svara
  6. Camilla skriver:
    7 november, 2011 kl. 21:12

    Vilken underbaaar fruktsallad! 🙂
    Tack för inspirerande blogg och finfina bilder. Vinterbilderna du hade härom dagen var ju underbara. Så lyxigt att fira in nyår utomlands så där.

    Svara
  7. admin skriver:
    7 november, 2011 kl. 18:42

    Cathrin: jag blandar i smoothies – då gillar jag det mkt. aldrig testat att blanda med vatten… 😉 ja, visst skiljer det sig – och visst, många har inte fattat. när är det dags?

    Svara
  8. Cathrin skriver:
    7 november, 2011 kl. 17:39

    Fick tre påsar med proteinpulver från dem men det smakade riktigt äckligt. Dessutom blandade det sig inte alls bra. Så min uppfattning om Holistic är att de gör skitprodukter. 😉

    Angående företags engagemang på sociala medier så skiljer sig det något enormt. Många har inte förstått hur det fungerar och inser inte potentialen. Det är ändå ganska nytt så jag tror det kommer utvecklas och senare vara en naturlig del i de flesta företag.

    Svara
  9. admin skriver:
    7 november, 2011 kl. 16:54

    Fitnesscoachen: tack, jag älskar dem! köpte de som fanns på Bruka ändå (vi hade lite twitterdiskussion minns jag) – de har en fruktansvärt dålig sajt så allt de har finns inte där tyvärr… jag köpte tallrikar/skålar/koppar i 3 färger: rosa, lila och rött. älskar kombinationen!!! men de fanns i galet många färger. mkt svårt att välja!!!!

    Svara
  10. Fitnesscoachen skriver:
    7 november, 2011 kl. 16:42

    Som vanligt är jag fascinerad av dina bilder, så himla fina tallrikar! Ge mig, som inredningsnörd, lite inside info nu, var har du köpt dem??

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA