Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Did you say colour?

  • 4 mars, 2011
  • 18 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Adidas skyltfönster – som en påse lösgodis fast lite bättre. Synd bara att Adidas inte har den där dragningskraften som lockar. De pratar inte med mig som kund på samma sätt som till exempel Nike eller ens Casall. Vad står Adidas för till exempel? Jag har ingen aning! Därför har jag inga känslor för Adidas. De har snygga grejer men deras varumärke är känslolöst och därför är mitt engagemang som kund rätt lågt.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Livet med mera

Atleten – Abebe Bikila

  • 4 mars, 2011
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet med mera

Frukost på Mocco

  • 5 mars, 2011
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
Kallbad
Läs mer
  • Livet med mera

Vad är (grejen med) Wild Saunas?

  • 2 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

En tyst påminnelse om att tiden går, och relationer förändras

  • 1 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Bröllopsfesten på Jacy’z i Göteborg

  • 28 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Manifestera våren

  • 21 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Människor avskyr verkligen detta

  • 10 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Dagarna som gått & dagarna som kommer

  • 6 april, 2025
18 kommentarer
  1. Pingback: Impossible is nothing | Silverscreen
  2. Marieh skriver:
    5 mars, 2011 kl. 15:38

    Jag gillar faktiskt Adidas väldigt mycket. Jag tycker de har riktigt snygga kläder och så älskar jag all färg. Så länge jag känner så tänker jag inte särskilt mycket på hur företaget marknadsför sig och vad de står för. Jag kanske är en väldigt enkel kund men det viktigaste för mig är att jag trivs i kläderna och att kvalitén är bra.

    Svara
  3. Helena skriver:
    5 mars, 2011 kl. 09:41

    Åh – jag gillar Adidas! Det är klart att varumärken som har jobbat hårt med marknadsföringen, men ibland räcker det för mig att det är färgglatt och gör mig glad… Så även om marknadsföringen och varumärket Adidas i sig kanske är “känslolöst” så är GLAD verkligen en känsla som jag gärna samlar på hög. 🙂

    Svara
  4. Paula skriver:
    5 mars, 2011 kl. 09:24

    Jag håller med, själv är jag en nike-tjej! Tycker att de marknadsför sitt märke grymt bra!

    Svara
  5. Anna skriver:
    5 mars, 2011 kl. 08:38

    Jag har alltid gillat Adidas med sina retro-ränder, men aldrig tänkt på vad de representerar. Inte något annat märke heller för den delen. Så jag handlar det jag tycker är snyggt av alla möjliga märken. Ytligt, men så är det ju bara kläder..

    Svara
  6. John skriver:
    5 mars, 2011 kl. 08:34

    Håller med Sofie, jag har faktiskt aldrig reflekterat över det men det är nog sant. Men ändå känns det bra att ha på sig adidas. Kan det vara så att de har samma marknadsavdelning som för trettio år sedan? Kanske dags att byta ut lite folk och bli lite mer kreativa. Adidas bara ÄR. Nike och Casall är laddade med svett och träning på ett helt annat sätt.

    Svara
  7. Sofie RW skriver:
    4 mars, 2011 kl. 20:45

    Har inte tänkt på känslolösheten i Adidas faktiskt men du har nog rätt när man tänker efter. Dock har jag motvilligt fallit för deras löparskor som ändå känns som vinnare. Tyskland och fotboll… det är typ Adidas.

    Svara
  8. Andrej skriver:
    4 mars, 2011 kl. 18:38

    Jag kanske inbillar mig… men min känsla av Adidas är “trångt”. Skorna känns trånga, kläderna känns trånga…
    Nääää, inget Adidas för mig heller.

    Svara
  9. Åsa skriver:
    4 mars, 2011 kl. 18:16

    Känner samma sak som du Sara. Kommer ni ihåg de gammla goda tiderna när Nike hade butik på Norrlanadsgatan. Fatta det idag? Hade varit grymt!!!

    Svara
  10. Malin I Form skriver:
    4 mars, 2011 kl. 17:37

    Jag håller med dig helt och fullt, Adidas ÄR känslolöst! Tyvärr!

    Svara
  11. Träningsglädje skriver:
    4 mars, 2011 kl. 16:58

    Nike har ingen egen affär i Sthlm… 🙁

    Svara
  12. Annie skriver:
    4 mars, 2011 kl. 16:26

    Är nyinflyttad till Sthlm och jag undrar vart Nikes affär ligger? Jag vill ju handla massa nytt och tvinga fram våren 🙂

    Svara
  13. Sara skriver:
    4 mars, 2011 kl. 16:07

    Anna-Karin: tack för research! 🙂 tycker det var lite tråkiga ord. inte ett dugg känsloframkallande om man inte gör nåt kul med det!

    Svara
  14. Anna-Karin skriver:
    4 mars, 2011 kl. 15:52

    På junkyard.se (världens mest pålitliga källa?!) står det: “Kvalitet, klass och kreativitet – adidas tre taggiga ränder representerar alltid något pålitligt och genuint.” Hur sjutton ska man kunna gissa det? Det skulle absolut gå att bygga vidare utifrån det och använda det i marknadsförningen.

    Svara
  15. Sara skriver:
    4 mars, 2011 kl. 15:51

    Anneliten: jag har samma känslor som du. men de själva kommunicerar ju inget annat vilket är tråkigt.

    Svara
  16. anneliten skriver:
    4 mars, 2011 kl. 15:42

    Adidas känns 70-tal tycker jag. Konstigt att de inte vann mer mark för några år sedan när det kändes lite som om 70-talet var tillbaka. Tycker själv att de känns lite så där tyskt trista (fy på mig – vilka fördomar). Trots färgen.

    Svara
  17. Sara skriver:
    4 mars, 2011 kl. 15:37

    Men känslomässigt alltså, vad vill de förmedla? Adidas säger mig inget mer än att de pysslar mycket med fotboll och har rätt kul färg på skorna nuförtiden. Men det var häftigt med entreprenörskapet i familjen!

    Svara
  18. Fredrika skriver:
    4 mars, 2011 kl. 15:12

    Adidas står för Adi Dassler, som startade företaget. Hans bror, Rudi Dassler, startade Puma. Otroligt men sant 🙂

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA