Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Träningstrender

  • 15 november, 2010
  • En kommentar
Total
0
Shares
0
0
0

Magnus går från klarhet till klarhet. Eftersom jag sagt det så himla många gånger förut så känner jag mig lite tjatig. Men vad gör man inte när man läser något som är så bra att man vill visa det för hela världen? Lägger ut det på bloggen förstås!

Läs och begrunda!

Varenda aktör inom den här branschen som definieras inom ramarna för träning och hälsa borde rannsaka sig själva. Hur väl hänger man med. Hur väl känner man till bilden av sitt egna varumärke? Och då menar jag framförallt i den dynamiska världen som är sociala medier.

I de sociala kanalerna äger man inte sitt varumärke. Det gör användarna. I de sociala kanalerna vinner transparens och ärlighet: det egna ryktet är aldrig bättre än den svagaste länken. Det borde vara en självklarhet att intressera sig för vad användarna tycker om den tjänst eller produkt man erbjuder. Inte enbart för att stärka sitt varumärke eller bygga brand value – utan helt enkelt för att öka intäkterna och minska kostnaderna. De sociala kanalerna erbjuder stora möjligheter för kampanjer till lågt pris och därmed stora möjligheter för positiv ROI på sina insatser. Men det finns en hake. Sociala kanaler är inte särskilt konventionella – och det är just konventionell som gym-, hälso- och träningsbranschen är.

Magnus spaning om träningsbloggarnas roll intresserar mig mycket. Han beskriver oss som en slags Råd & Rön som recenserar och kommenterar. Jag delar hans uppfattning och har dragit precis samma slutsats i en jämförande analys av 2 av Sveriges största gymkedjors digitala närvaro som presenterats som ett exempelcase för rätt många företag som funderar på sin roll i sociala medier.

Magnus går ett steg längre och skriver:

Träningsbloggarna blir digitala makthavare fullt ut. Träningstidningarnas värde devalveras allt mer när bloggfloran växer så det knakar. Det finns förmodligen fler blogläsare än tidningsläsare.  Det är en svår balansgång för tidningarna och vilsenheten märks.Visst vill man ha en hederlig papperstidning men samtidigt flyttas fokus till alltmer till nätet. Tidningarna står inför ett problem när tidningsbloggarna har ett intressantare innehåll än själva tidningen. Bloggläsarna kan dessutom följa sin personliga favorits åsikter som är mer frispråkiga( folkliga) och personligare än tidningarnas.

Utopi: Den första snyggt utformade digitala träningstidningen föds med övningar på youtube, playlists, interaktiva pass och listor med musik från spotify. iPad och läsplattorna blir nya plattformar.

Magnus trendspanar också om mer atletisk träning, om mer allroundträning, om morgonträning, grön träning och en massa annan träning. Har jag sagt att jag är ett fan av hans blogg?

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
Okategoriserade

Varierad träning

  • 15 november, 2010
Läs mer
Nästa artikel
  • Skidåkning
  • Yoga

Yoga i Åre

  • 16 november, 2010
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Sommarplanerna

  • 7 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

The Norrmans Castle i Genarp – en recension

  • 3 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Champagne

  • 2 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Chablis

  • 1 juni, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Från dagboken & vår roadtrip till Mosel

  • 27 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Roadtrip bland vingårdar – och att planera den

  • 21 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
1 kommentar
  1. Magnus skriver:
    16 november, 2010 kl. 09:00

    Tackar för uppmärksamheten och bra kommentar ang. varumärket/användarna. Bilden är lite kul, det gäller att ha ögon i nacken:)

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA