Jag blir rätt trött när alla bloggar ofiltrerat hamnar i en och samma byrålåda. Som om man tror att alla bloggar skrivs av tonåriga tjejer som mest gillar att shoppa och i allmänhet bara skriver en massa nonsens. Men bloggbyrån innehåller rätt många lådor – en hel drös med olika kategorier där min nisch, träningsbloggen, bara är en av lådorna. Visst bjuder bloggarnas bottenskikt på en hel del skräp men det finns också så otroligt mycket kunskap, information och inspiration att bloggarna i stort sett kan ersätta vilken tidningshylla som helst.
En annan låda i byrån är marknadsföringsbloggar. En låda jag öppnar till och från eftersom jag dels jobbar med det men också privat är intresserad av det. En av marknadsföringsbloggarna jag ibland läser, och tidigare länkat till, är The Brand Man. Bloggfamiljen Rönne frontas av mig men består även av min käre far som gästbloggar på The Brand Man utifrån ett varumärkesperspektiv.
Just nu pågår bloggtävlingen Yaba – Yet another blog award. Folket (ja bloggläsarna alltså) ska utse Sveriges bästa blogg om Internet, marknadsföring, media och design och ja, jag tycker att du ska gå in och rösta på The Brand Man. Vill du först läsa bloggen för att bilda dig en egen uppfattning så kan du givetvis göra det också. Tycker du dessutom att marknadsföring är ett intressant ämne så hittar du min käre fars samlade inlägg här.
3 kommentarer
Intressant! Din käre far verkar ha en spännande bakgrund och häftiga erfarenheter, och jag anar att äpplet inte faller långt från trädet… 🙂
Carro: den gillar jag också, även om den är lite mer kommersiellt skriven… 🙂
jag gillar bloggen: please copy me