Jag har fått mail från självaste SATS-VD:n och genast fick SATS en hel drös med pluspoäng. Bara för att VD:n har svarat mig (ja jag mailade honom mina synpunkter, precis som jag ganska ofta mailar andra VD:ar och chefsfolk när jag har synpunkter på hur saker och ting kan förbättras. Till exempel galna liftköer, brister i bemötandet hos liftpersonal och oförlåtliga stavfel på skyltar i liftar…) så blir ju själva SATS-gymmen inte ett endaste dugg bättre med ett svarsmail men det säger någonting om SATS som varumärke och företag och som kund smälter jag. Jag glömmer bort de slitna maskinerna och lovar varumärket evig trohet. Typ. Hade det varit tvärtom – hade jag inte fått någon respons alls – så hade mitt avståndstagande varit desto kraftigare. Det där är viktigt, inte minst när företag ger sig ut i sociala medier. Ska man som företagare ge sig ut och skapa Facebookgrupper, Twitterkanaler och bloggar så måste man ta hand om den responsen man får. Annars blir det inte bara fel, det blir dubbelfel. Men SATS gör mångfaldigt rätt. Så tack SATS-VD:n för mailet!
Jag fick till och med en inbjudan till ett möte och det kan vara intressant. Alla andra bloggare går på hemliga möten så nu ska jag minsann också gå på möte. Fast av ett helt annat skäl… och inte är det hemligt heller.
10 kommentarer
Jag applåderar dig!
Bra där. konstruktiva klagomål mitt i prick.
Ser fram mot uppföljningen.
Fråga gärna samtidigt varför de låter Angela Monroe som precis dömts för smuggling av dopingmedel träna på sin anläggning.
Lycka till med mötet -hoppas de erbjuder dig en massa gratis PT-timmar som “ersättning” eller nånting annat skoj 🙂
Kram
Härligt! Lika mycket som jag ogillar människor som bara klagar rakt ut i luften för klagandets skull (ja, jag behöver ju förstås inte nödvändigtvis ogilla människorna, men däremot klagandet) så störtgillar jag människor som framför sina klagomål till rätt personer och på ett konstruktivt sätt. Och jag är ganska övertygad om att dessa personer uppskattar detta. Hur ska de annars kunna bli bättre?!
Lycka till med ditt ohemliga möte, hoppas det resulterar i något positivt!
Jag fick också mail från SATS vd en gång i tiden, och telefonsamtal. Hoppas du har bättre lycka! 🙂 Jag försökte mig tom på tidningsartiklar, men din blogg har nog bättre spridningskraft i rätt kretsar!
/Cissi
Helt rätt, man ska tala om vad man tycker om saker och ting! Jag är som alla andra nyfiken på hur det här kommer att sluta. 🙂
Eller så slutar det med att båda kedjorna portar dig och hänsivar dig till Word Class ;). Haha nä skämt å sido. Detta är ju riktigt spännande. Ser också fram emot Episod 77.
Hehe.. episod 76 var en bra episod. Bra drama:) Det lönar sig i 99% av alla fall att framföra sina åsikter istället för att tiga missnöjt, speciellt om man gör det på ett konstruktivt & positivt sätt. Ser fram emot episod 77:)
Hahaha Y go girl!