Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
Instagram
Sara Rönne
Sara Rönne Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
    • Livet med mera
    • Livet utomhus
    • Tips till Åre
    • Äventyrshuset & renovering
    • Gravel & stigcykling
    • Overlanding, snöskoter & fiske
    • Biohacking, hormoner & hälsa
    • Jobb & framgång
  • Livet med mera

Reklam på bloggar

  • 10 november, 2009
  • 32 kommentarer
Total
0
Shares
0
0
0

Jag fick en kommentar som jag gärna vill dela med mig av. Dels för att jag själv funderar en del på det och för att jag gärna vill höra er åsikt. En blogg är ingenting utan dess läsare!

Kanonblogg du har! Här läst bloggen en längre tid och det känns som antalet reklambanners i bloggen snart tar överhanden. Numera får man scrolla för att komma ner till senaste inlägget.

Precis sådär känner jag ibland. Vissa dagar är det värre än andra. Ibland undrar jag hur reklammänniskan bakom bannern tänkte när de skapade något som sticker i ögonen och ger huvudvärk. Banners ska locka till klick – inte skrämma bort potentiella kunder för evigt!

Jag gillar reklam som är bra och relevant. Jag gillar reklam som tillför något. Som intresserar mig. När en modeintresserad person läser ELLE så är de 20 första sidorna med reklam en värdefull del av tidningen. När jag läser ELLE kan jag inte bry mig mindre om de 20 första sidorna. Däremot gillar jag alla sidor i en träningstidning – oavsett om de består av redaktionellt material eller helsidesannonser. Jag är intresserad av det som sägs och visas på ett helt annat sätt. Jag vill faktiskt veta vilka nya produkter som kommit ut på marknaden, jag vill veta om priser och utförsäljningar. I ett sådant sammanhang uppskattar jag reklamen! Högst upp på mina sida snurrar just nu en banner om 20% rabatt på Stadium.se, tillsammans med ett gäng andra banners. Det tycker är en relevant banner!

Just nu är det väldigt mycket reklam på den här bloggen. Precis som de flesta andra bloggportaler och alla tidningar så finansieras bloggarna av reklam. Dagens Nyheter skulle inte existera utan reklam. Och det skulle inte heller Spotlife, portalen jag ligger på, göra. Det är på gott och ont.

Det som är bra med intäkterna från reklamen är att driften av bloggen är mer tillförlitlig. Systemet bakom funkar, det kommer nya applikationer och liknande som tillför bloggen något. Det som är dåligt är att reklamens relevans inte är vad den borde vara. Det har jag påpekat för de som driver Spotlife och det jobbar de på, bland annat genom att låta Spark i baken vara bloggscout vad gäller träningsbloggare till Spotlife. Det tycker jag är bra. Då kan vi kanske få fler relevanta annonsörer till våra bloggar som faktiskt tillför er läsare något, istället för huvudvärk, irritation och frustration.

Tycker ni att reklamen är så fruktansvärt enerverande att ni inte vill komma hit och läsa längre, ja då får jag byta bloggportal. Problemet är att det inte finns något som lockar – förutom en blogspot-blogg. Och det kapitlet har jag redan gjort!

Jag tar gärna emot era åsikter och synpunkter kring detta. Min blogg är trots allt ingenting utan er!

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Sara

I believe in "träningsglädje" - to train happy. I believe in experiencing life and a thousand feelings in a pair of running shoes or on a bike - with sweat on my forehead. I don’t remember my personal bests but I remember all the feelings. The journey is the reward.

Tidigare inlägg
Föregående artikel
  • Livet med mera

Jag är hemma!

  • 10 november, 2009
Läs mer
Nästa artikel
  • Livet med mera

Paranötter

  • 10 november, 2009
Läs mer
Förmodligen gillar du de här inläggen med
Läs mer
  • Livet med mera

Det lilla livet får ta plats

  • 10 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Jag började veckan med…

  • 7 maj, 2025
Kallbad
Läs mer
  • Livet med mera

Vad är (grejen med) Wild Saunas?

  • 2 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

En tyst påminnelse om att tiden går, och relationer förändras

  • 1 maj, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Bröllopsfesten på Jacy’z i Göteborg

  • 28 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Manifestera våren

  • 21 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Människor avskyr verkligen detta

  • 10 april, 2025
Läs mer
  • Livet med mera

Dagarna som gått & dagarna som kommer

  • 6 april, 2025
32 kommentarer
  1. Dessi skriver:
    12 november, 2009 kl. 11:11

    Du kan ju tipsa dina läsare om flashblock för dem som använder Firefox! De banners som är gjorda i flash försvinner 🙂

    Svara
  2. KB skriver:
    12 november, 2009 kl. 09:02

    Tycker som Karin, för mycket reklam men framför allt dålig teknik bakom Spotlife som stör mig. Besöker därför inte sidan så mycket som tidigare.

    Vilka funktionskrav har du? Blogger erbjuder ju helt egen domän, mobilfunktioner, egen design, nyhetsbrevutskick, reklam osv, allt valfritt. Problemet är väl att på svenska har Blogger inte marknadsfört det så bra till sina kunder.

    Svara
  3. traningsgladje skriver:
    11 november, 2009 kl. 22:58

    Christer: jag hade lätt gjort min egna sajt – om jag varit lika duktig som du på att bygga/designa snygga sajter.

    Svara
  4. Christer skriver:
    11 november, 2009 kl. 20:51

    Varför ens en “portal”? Hela portaltänket känns ju sjukt 1999. Fixa egen sajt med den egna domänen är mitt tips. Det handlar ju om några futtiga hundralappar per år. Och på köpet slipper vi läsare all hysterisk reklam.

    Svara
  5. Jane skriver:
    11 november, 2009 kl. 20:23

    Bra inlägg! Som Petra skrev så har jag större problem med dold reklam (dvs att man får något för att skriva om det, men att det inte framgår att man FÅTT det) än med en bra reklam för en dålig produkt. Sedan är det ju som Andréa skrev också. Är den ful och/eller blinkar (eller allra värst LÅTER!!) blir det såklart ett störande moment. Eller om det är jättemycket för mycket reklam (tex om du hade en lång banner nedanför varje inlägg och man fick scrolla ner en halv sida för att läsa nästa). Men rätt reklam (dvs rätt produkter) framförda på ett snyggt sätt blir snarare en tillgång – för visst är det intressant med bra produkter och erbjudanden!

    Svara
  6. Miss Agda skriver:
    11 november, 2009 kl. 16:51

    Jag tycker att det som är mest störande är att det tar sån tid att ladda sidan. Och sedan kan man göra sin blogg snyggare när man bestämmer själv, du kan ju inte styra vad det är för saker som hoppar runt på din blogg. Det ideala vore nog att skaffa annönsörer själv så man bestämmer själv över dem, men det blir nog lätt så att det tar mer än det ger. Jag kommer personligen inte sluta läsa din blogg för annonserna, men läser tex aldrig den från mobilen för sidan är för tung.
    Kram

    Svara
  7. Pingback: Träningsglädje
  8. gullfot skriver:
    11 november, 2009 kl. 08:50

    Tja… jag kör firefox med adblock, så jag störs inte så mycket. De gånger jag tittar på din blogg från annan dator har jag kanske mest reagerat på att reklamen känns irrelevant för just en träningsblogg. Jag har inget emot att du har en halvkommersiell blogg, jag vet ju att människan bakom är riktig och att din främsta syfte är att dela med dig och inspirera – inte suga ut dina läsare på pengar. Det känns inte heller som om du är tjejen som skulle dra dig för att skriva något av rädsla för att stöta dig med annonsörer. Så det hela känns mera som ett problem för Spotlife, än ditt problem. Om de sinkar sin trovärdighet och tappar bra populära bloggare på grund av irrelevanta och dominerande annonser, ja då är det något de lär tvingas lösa bättre.

    På ultraschmultra är jag petnoga med att inte det minsta får vara köpt eller sponsrat. På rawbloggen däremot är ett av syftena att skaffa lite kul giveaways och exponera företag som säljer produkter jag själv tycker om. Det vinner både läsarna och företagen på. Så jag tycker inte det är svart eller vitt, snarare är det nog så att var sak har sin plats, sin tid och sitt syfte.

    Samtidigt är en blogg del av ens personliga varumärke, och man vill ju förstås inte förknippas med vilken reklam som helst. Så jag tycker gott ni kan kräva av spotlife att få “bättre” annonser som passar det ni står för. Spotlife lever ju trots allt inte bara på annonser, utan även på sina duktiga bloggare som lockar dit läsarna 🙂

    Svara
  9. Annika skriver:
    10 november, 2009 kl. 23:15

    Oj, vilken diskussion… Hm, jag har stört mig lite smått på reklamen men inte så att jag hade tänkt ta upp det själv. Men nu när man tänker efter och tittar igen så är det ju väldigt mycket reklam. Sen är reklamen mycket mer färgglad och sticker ut mer, blinkar och har sig och liksom tar över bloggen. Din header och din text blir lite svartvit och försvinner tyvärr bland reklamen… Fram för MER SARA! (och mindre reklam… om det är möjligt…)

    Svara
  10. soffan skriver:
    10 november, 2009 kl. 20:46

    Mig stör det inte alls, jag har inte ens reflekterat över det förrän nu. 🙂

    Svara
  11. Karin skriver:
    10 november, 2009 kl. 20:17

    Jag tycker att det har blivit way too much reklam på din blogg, tyvärr. Förstår att reklam är ett måste för att dra in pengar genom bloggandet, men ger spotlife verkligen så mkt mer funktionalitet? Det är ju bra att vara med i ett nätverk för att du får fler besökare genom att synas på andra spotlifebloggar, men så mkt bättre saker som tillför bloggen så mkt, undrar jag. Jag tycker mest den är dåligt utformad med “äldre inlägg”-knappen som låg fel (kanske de har rättat till nu?) samt kommentarsfunktionen som var knasig.

    Denna sidan är mer en reklamsida med dina inlägg, det är inte så mkt “din sida” eller blogg längre. Men var du än bloggar kommer jag att läsa för det du skriver är ju väldigt bra!

    Men jag gillar inte spotlifebloggarna nuförtiden, för mkt reklam (gäller alla), väldigt tungladdade och “hoppar” när man scrollar, och massa reklam som blinkar och som tar upp hela sidan. Jag gillar “less is more”-design. Men jag går in, försöker scrolla snabbt till inlägget, och sen stänger jag ner sidan. Är ingen sida man har uppe, då den blinkar mkt och drar bredband.

    Jag hade tyvärr inte gillat reklamen ens om den varit bara om träning alltihopa, för jag tycker det är FÖR mkt som det är just nu. Men annars, mindre reklamyta, mer riktad reklam, snyggare design, det hade lockat.

    Reclaim your blog! säger jag bara =)

    Svara
  12. Prralin skriver:
    10 november, 2009 kl. 19:05

    Innehållet i bloggen gör det absolut värt att kika in här trots all reklam! Jag störs inte så mycket av reklamen i sig eftersom jag kopplar på “tunnelseendet” och helt enkelt inte “ser” reklamen, jag störs mer av att alla Spotlife-bloggarna är väldigt sega, vilket troligen har med reklamen att göra. Men sidan blir ju väldigt “plottrig” och inte speciellt estetiskt tilltalande, men som sagt – inläggen är ju väldigt tilltalande!

    Jag tror absolut att det vore en mycket bättre idé om reklamen kunde “styras”, alltså med träningsrelaterade reklam på träningsbloggar, moderelaterad reklam på modebloggar etc. Det skulle nog vara en win-win-situation, läsarna skulle troligen uppskatta reklamen mer och faktiskt klicka sig vidare istället för att irritera sig – och de annonserande företagen skulle då också få ut mer av sina reklampengar. Tror jag.

    Svara
  13. Grabben skriver:
    10 november, 2009 kl. 19:02

    Hmm, jag måste också erkänna att det har blivit mycket reklam. Mest irriterande är den rörliga reklamen mellan inläggen och allmänt tung reklam som gör att sidan har svårt att laddas.

    Det är väl innehållet, alltså den skrivna texten och kanske med tillhörande bilder som gör bloggen till vad den är, inte mängden reklam.

    Svara
  14. Carro skriver:
    10 november, 2009 kl. 17:11

    Ja, jag tycker också att det är väl mycket reklam här. Visst, jag går in här och läser ibland ändå. För bloggen är så bra skriven. Men din blogg har tappat mycket personlighet sen du bytte.

    Svara
  15. Sofy skriver:
    10 november, 2009 kl. 16:50

    Bra kommentar, jag gillar reklam när den är relevant, riktigt bra fullträff där gällande elle vs träningstidning!

    Det som är mest negativt på spotlife är ju att sidorna tar tid att ladda, samt om det är banners som tränger sig på. Syortavlorna på sidan får man ju leva med och jag tycker det är bra att bloggare kan tjäna pengar på sina bloggar – man lägger ju ner massor av tid!

    Jag tror på att påverka på detta positiva sätt – så att ni får dit relevant och intressant reklam för läsarkretsen, dvs inte bantningspiller eller kalsonger 😉

    Mest irriterande är dock att kommentarsfunktionen störar sig så mycket!

    Svara
  16. Ofelia skriver:
    10 november, 2009 kl. 16:43

    Jag tycker det är väldigt mkt reklam som dinglar och poppar. Ibland har det tom varit svårt att komma in på sidan. Antar att reklamen varit tungladdad. Men jag tycker inte den är så störande att jag drar mig för att surfa hit! Innehållet på bloggen glänser över reklamen. Men jag tycker reklamen definitivt förstör helthetsintrycket för bloggen. Iallfall när den är som värst ( mycket reklam som blinkar, stora tunga annonser)

    Svara
  17. Lena skriver:
    10 november, 2009 kl. 15:07

    Jag tycker det e massor av reklam och det irriterar. Framførallt nær det førsta man ser på sidan “just nu” ær reklam før underklæder och det ær en bild på en man i kalsonger. Det kænns liksom lite, har jag hamnat rætt?

    Så hade reklamen varit mer inriktad mot træning och hælsa så tror jag inte att jag hade brytt mig så mkt. Nu blir det jobbigt.

    Svara
  18. Elin skriver:
    10 november, 2009 kl. 14:34

    Tycker inte reklamen stör, jag tycker du skriver så inspirerande så jag följer bloggen dagligen 🙂

    Svara
  19. RS skriver:
    10 november, 2009 kl. 14:01

    Jag går sällan in här numera.. just pga all reklam. Blir för mycket så jag klickar bort sidan på en gång, orkar varken med reklamen eller texten du skrivet eftersom det blir för rörigt.

    Tyvärr

    Svara
  20. Sporty Spice skriver:
    10 november, 2009 kl. 13:29

    Jag som journalist vet ju att reklam är ett måste för att tidningar överhuvudtaget ska finnas till. Utan reklamen skulle väl en veckotidning kosta flera hundra kronor i handeln, och vem vill betala det? Jag kan tycka att just detta scrollande för att ens komma ner till inlägget kan vara irriterande. Men det finns ju bloggare som har blogghuvuden som är så stora att man måste scrolla ner bara för det. Det kan jag tycka är minst lika irriterande. Jag störs faktiskt inte av reklamen alls, är man inte intresserad är det ju bara att scrolla förbi. Men visst, en del banners som blinkar och är epelepsiframkallande kan såklart vara irriterande. Något som verkligen kan störa mig är bloggare som får spons och inte tydligen berättar det på sin blogg, alltså de som låter sig “köpas”.

    Svara
  21. Eva skriver:
    10 november, 2009 kl. 13:10

    Jag anser att det är lite i överkant med reklam på bloggen nu. Annonserna tar på tok för stort utrymme också. Annonserna stör inte bara läsarna utan har också en negativ inverkan på andra saker, till exempel laddningstiden av bloggen. Det är så många objekt som ska laddas in vilket gör att sajten blir tung. Har bland annat sett att vissa Spotlifebloggar har haft mycket nertid..

    Hur som helst, jag kommer att fortsätta läsa din blogg oavsett vilket!

    Svara
  22. staffan skriver:
    10 november, 2009 kl. 11:28

    Sara:

    Följer din blogg med största intresse men……ibland tar reklam för mycket space det blir helt enkelt för mycket. Dessutom har det hänt ett antal ggr att man har varit tvungen att scrolla ner och upp för att banners har hängt över dina blogg(som ett fönster) då har det gått lite väl långt anser jag. Då jag är säljare till vardags förstår jag att reklam(banners) är ett bra verktyg att få in pengar för att driva bloggen och vidareutveckla konceptet. Men det får inte ta en för stor roll på bloggen då ser man inte skogen för att träd :=)

    Ibland känns reklamen som finns på din site tagen ur helt annat kundperspektiv än de som troligen läser din blogg. Det är en sak att ha en banner för ex:gymgrossisten det kan jag förstå men bytahjul.com?

    Trots allt finns det bloggare som är reklamfria, kanske inte lika frekvent uptodate som din men ändå.

    Sara, ta detta som en konstruktiv kritik inget annat :=)

    Staffan

    Svara
  23. Petter skriver:
    10 november, 2009 kl. 11:14

    Själv så följer jag din blogg via RSS-flödet, så där slipper man all reklam. Har annars inget emot reklam i allmänhet, men reklam med animationer stör mig i min upplevelse av en site.

    Svara
  24. Terese Alvén skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:54

    Bra skrivet Sara. Det kommer att bli bra det här 🙂

    Svara
  25. Pernilla skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:37

    Kan nog hålla med om att det är en del reklam. Men som Du säger: den fyller en funktion (drar in pengar). Personligen så “sorterar” jag bort icke relevant reklam.. Så mig stör det inte 🙂

    Ha en bra dag!

    Svara
  26. Andréa skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:29

    “förstör det estetiska” ska det såklart stå 🙂

    Svara
  27. Andréa skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:28

    Jag måste ju erkänna att jag har svårt för all reklam (självklart inte bara här, utan även på andra bloggportaler, på facebook, i tidingar etc). Den irriterar och jag har nog aldrig klickat på en banner. Men jag fattar ju att det är reklamen som är de stora intäkterna.

    Jag tycker att det är ok att ha sponsorer sålänge detta tydligt framgår. Det finns många (de flesta? alla?) idrottsprofiler som inte skulle kunna leva på sin idrott annars. Sen huruvida detta (att det krävs sponsorer för att de ska kunna idrotta) är rätt eller fel är ju en helt annan fråga.

    Fast när jag tänker efter tror jag att största anledningen till att jag ogillar reklamen är att jag uppfattar den som ful och “ivägen” och att det liksom förstår det estetiska 🙂 Sen lägger jag nog inte så mycket värdering i huruvida den är bra eller dålig/rätt eller fel egentligen om du fårstår hur jag menar 🙂

    (I den där diskussionen som sofy drog igång där både reklam, sponsorer och gratisprodukter var inblandade framgick nog inte min åsikt gällande detta riktigt och man fick nog intrycket att jag var emot allt som har med detta att göra, men egentligen handlar nog det hela om det jag skrev ovan)

    Svara
  28. whynja skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:21

    Jo, det är mycket reklam, för mycket, tycker jag. Framförallt är det lätt att det blir för mycket när det är irrelevant reklam, som inte har med bloggens innehåll att göra, och när reklamen dessutom är rörlig blir det mycket svårare att bortse från den.

    I slutändan kan för mycket reklam på en blogg göra att jag inte kommer tillbaka, men jag vet inte riktigt var den gränsen går.

    Svara
  29. Coyntha skriver:
    10 november, 2009 kl. 10:18

    Jag har läst din blogg en längre tid och jag gillar att komma hit och läsa vad du skriver. Jag tycker att det är lite för mycket reklam och ja, för min del har blivit att ibland kommer jag inte varje dag pga reklam.
    Jag vet inte varför men de stör mig mycket. Men på tidningar jag tycker som du att det är intressant med alla nyheter om träningssaker, kläder mm.
    Jag är här och kommer att besöka dig ändå! Du är inspirerande!
    Kram.

    Svara
  30. Anna (orka mera) skriver:
    10 november, 2009 kl. 09:47

    Ska jag vara ärlig så ser jag inte reklamen på din sida. Jag väljer att dra på skygglapparna och gå direkt på inläggen (som jag älskar!). Jag håller med om att reklam kan vara värdefull information och jag älskar reklam i träningstidningar precis som du, men när det blir för mycket blipp-blipp tittar jag inte. Jag ska inte säga att reklamen stör mig, men jag orkar inte titta på den. Och det är ju kanske tvärtom vad som är meningen med den…

    Svara
  31. Anna skriver:
    10 november, 2009 kl. 09:46

    Jag har inga problem med reklamen på din blogg. Visst är det väl så att din blogg är populär och därför vill man ha reklam på din blogg och att du då kan få lite kling i kassan?! Vad är det för fel på lite kling i kassan om man har jobbat upp sin blogg och fånga folks uppmärksamhet. Hade folk tyckt det var störigt hade du ju inte fått så många besök. Jag tycker det är häftigt att din blogg går så bra så du kan tjäna en slant på den, bra jobbat.

    Svara
  32. Josefine skriver:
    10 november, 2009 kl. 09:45

    Ja, det är mycket reklam. Nej, jag störs inte direkt av det. Jag tittar helt enkelt inte på det. All ointressant reklam registreras inte i mitt synfält. (Jaja, det går säkert att hävda att jag tar in informationen på något undermedvetet plan.) Men jag ville bara säga att jag inte störs speciellt mycket.

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sara Rönne
  • HEM
  • OM MIG
  • JOBBA MED MIG
  • HYR I JÄRVSÖ!
  • KATEGORIER
Sara Rönne. En blogg om frihet, upplevelser och äventyr

Input your search keywords and press Enter.

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den bästa upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett korrigera ditt samtycke.
Cookie inställningarAcceptera alla
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA