Jag är vasst kritisk när jag inte gillar något. Och jag är sprudlande generös när jag tycker något är bra. När Runner’s World började med sina fantastiska omslag med bland annat Musse och Kallur för ett tag sedan så älskade jag det. Inte bara jag, de uppskattande inläggen gick som ett eko bland bloggarna.
När de slutade och återgick till anonyma tjejer med bara magar skickade jag ett argt mail till chefredaktören Claes och skällde lite. Ifrågasatte (jag fick ett svar men frågan på “varför” besvarades aldrig). Med nya numret återgår man till det som blev så positivt omskrivet i bloggvärlden. På många av de bloggar jag läser hyllas det nya omslaget med en påklädd(!) Charlotte Kalla. Jag skickade genast ett mail till Claes, och i ämnesraden skrev jag “Applåder!”. Omslaget är sjukt bra. Och jag hoppas att andra träningstidningar uppmärkammar alla hyllningsinlägg och applåder och väljer bort de tråkiga omslagsflickorna som inte förmedlar någonting alls och sätter lite känsla på första sidan.
Bilden är snodd från Piggelina (förlåt, skäll på mig om du vill)
7 kommentarer
Har också mailat och skällt – men borde väl maila och berömma nu! 🙂 Tummen upp för RW!
Åh! Shiet vilken snygg bild! Såntdär gillar man ju mycket mer 🙂 Hoppas senaste numret dimper ner hos mig snart! 🙂
Det vore intressant med ett lite mer nyanserat inlägg om varför du föredrar svenska påklädda idrottsprofiler framför mer avklädda anonyma människor.
Klart jag inte skäller på dig. Däremot är jag glad att du skäller på Claes så vi får sånna fina omslag att insprireras av!
Jag håller med, stor förbättring!
Åh vad jag älskar din blogg! Jag måste bara säga det 🙂 Blir så glad varje gång du bloggat för då har jag något intressant att läsa. Ska bli kul att ses på lördag. Jobbar som sagt fram till lördag kväll så jag dyker inte upp förrän på natten, men som den superkvinna du är gissar jag att du orkar med en pratstund trots den sena timmen.
Skönt med ett snyggt och “äkta” omslag igen. Hoppas det säljer bra också, för det måste ju teoretiskt göra det eftersom det måste passa målgruppen bättre en anonyma amerikanskor!